Eric Franken | Directeur

Met mede-oprichter Jos stel ik elk jaar het kerstpakket samen. Natuurlijk heeft onze office manager wel eens gevraagd: waarom doen jullie dat nog zelf? En waarom ga je niet naar de groothandel? Mijn antwoord is dan: als we dat zelf niet meer kunnen doen, is het een teken dat we te groot worden als bedrijf. Noem het de kerstpakketindex: de maatstaf voor maximale schaalgrootte van de holding.

Onze mensen krijgen dus elk jaar een door onszelf samengesteld kerstpakket met een klein aantal sublieme cadeaus. Geen enorme doos vol middelmatig spul. Nu ik erover nadenk vind ik dit een goede metafoor voor wat we als bedrijf willen zijn: geen groothandel, maar een delicatessenzaak. We kiezen onze mensen, onze klanten én de producten in ons kerstpakket zorgvuldig uit.

De opkomst op onze eindejaarsbijeenkomst was afgelopen jaar tegen de 90 procent. Dat zegt wel iets over de betrokkenheid van onze mensen. Of over de kwaliteit van het kerstpakket!